11 יוני 2009

טבע החומר

הבחירה באילו חומרים חדשים להשתמש תמיד מסתכמת באילו חומרים עברו תהליך פחות מזהם והרסני ולאן הם מועדים בתום תפקודם הנוכחי.

אז הבחירה תהיה תמיד בחומרים טבעיים כמה שיותר, שעברו כמה שפחות תהליכים בייצור. בקיצור – חומרי גלם שהפיכתם למשהו חדש או חזרתם לטבע בכמה שפחות נזק, אפשרית. בימינו כבר מיוצרים חומרים רבים כגון מתכות ופלסטיקים שונים, שהוספו להם ביו פולימרים שמזרזים את התפרקותם. הכל תלוי במטרת החומר. מן הסתם תמיד תהיה עדיפות לחומרים טבעיים:

הם בריאים, אין גבול לאפשרויות בהם, לרוב זולים מכל חומר מעובד, התחושה שהם נותנים תמיד נעימה וטובה והם יוכלו להמשיך לתפקוד אחר חדש כשיהיה הצורך.




גורם נוסף חשוב הוא התעבורה – שימוש בחומרים ומוצרים מקומיים חשוב לא פחות. זהו נושא שמתחבר עם השאר באופן ישיר. אנשי מקצוע שיודעים את מלאכתם תמיד עדיפים על קניה המונית (חנויות ורשתות גדולות). איש מקצוע ייצור מתוך ידע והבנה עמוקה יותר מאשר מפעל שבו רצים בקו אין סוף מוצרים. התייחסות אישית תמיד מוסיפה לערך. כמו כן, חשוב תמיד שיהיה זה איש מקצוע מקומי – לא רק מהרצון להפחית בנסיעות מזהמות, אלא מהסיבה היותר ברורה שאותן נסיעות מעייפות ויוצרות לחצים וויתורים נוספים. איש מקצוע מקומי זמין יותר ואיכותי יותר.


עיצוב מקיים משמעו: הרמוניה. הרמוניה שנובעת מתוך כל הגורמים יחד. אותה הרמוניה שיוצרת נישות חדשות בעולם שלנו ושבעזרת מחשבה ותכנון מקדים, מחזירה אותנו אל המסלול הטבעי.

כל הבסיס לעיצוב מקיים, מונך על שלושה גורמים עיקריים, שהקיימות רואה בהם אבניי היסוד שלה: חברה, סביבה וכלכלה.

כשאנו מעצבים חלל, המטרה שלנו היא ליצור זהות חדשה למקום ונוחות מקסימלית. הגישה המקיימת עונה על כל הדרישות הללו. מתוך הכרות, תכנון וביצוע קפדני של העבודה - העיצוב מוצא לפועל באיכות הגבוהה ביותר, מקבל אופי נכון והכי קרוב לרעיונות המתבקשים, חוסך כסף רב ומיותר ומביא סיפוק מרבי לכל הגורמים המושפעים.

יותר מכל, חשוב שהתהליך מהתכנון ועד העשייה, ייתקיים בהבנה והנאה, כי הדבר ייתבטא בחלל שנוצר. בכדי ליצור הרמוניה צריך להרגיש אותה.